Σύνταξη χωρίς ένσημα: Η κίνηση που «καίει» τους δικαιούχους – Τι να προσέξετε πριν
κάνετε αίτηση
To Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης Ανασφάλιστων Υπερηλίκων του ΟΠΕΚΑ, αποτελεί
«ανάσα» για χιλιάδες φορολογούμενους που έφτασαν σε ηλικία συνταξιοδότησης χωρίς να
έχουν συμπληρώσει τα ένσημα που χρειάζονται, ωστόσο υπάρχουν ορισμένες περιπτώσεις
που μένουν «εκτός» λόγω του τεκμαρτού εισοδήματος, σύμφωνα με όσα μοιράζονται στο CNN
Greece αναγνώστες του μέσου.
Όπως αναφέρει ένας αναγνώστης, το τεκμαρτό εισόδημα ενδέχεται να αποτελέσει λόγο
απόρριψης της αίτησης, όπως έγινε στην περίπτωση 68χρονου άντρα και αναρωτιέται «γιατί
να υπολογίζεται το τεκμαρτό και όχι το πραγματικό εισόδημα;»
Συγκεκριμένα, εξηγεί πως άνθρωπος της οικογένειας του έκανε την αίτηση για το επίδομα του
ΟΠΕΚΑ, μέσω εργατολόγου και απορρίφθηκε.
Τα δεδομένα του ήταν «68 ετών, άμισθος, με ένα ακίνητο που έχει αντικειμενική αξία 60.000
ευρώ», ο οποίος χρειάζεται στήριξη από την οικογένεια του για να ζήσει.
Όπως αναφέρει ο αναγνώστης, ο λόγος απόρριψης ήταν το ύψος του τεκμαρτού εισοδήματος
που συμπληρώνεται αυτόματα από το σύστημα.
Έτσι, λόγω του ακινήτου, «το συνολικό ποσό έφτανε τις 6.040 ευρώ, αντί για 4.040 ευρώ» που
θα του αντιστοιχούσαν αν δεν υπήρχε η αυτόματη προσαρμογή, σημειώνει χαρακτηριστικά ο
αναγνώστης.
Τι να προσέξετε πριν κάνετε αίτηση
Πρόκειται για ένα ζήτημα που αφορά χιλιάδες υπερήλικες συνταξιούχους, καθώς η χορήγηση
του επιδόματος κοινωνικής αλληλεγγύης γίνεται με βάση το «φορολογητέο εισόδημά» τους, το
οποίο προσδιορίζεται με βάση τις αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης και όχι με βάση του
πραγματικού τους εισοδήματος.
Κατά της απόφασης περί απονομής ή μη του συγκεκριμένου επιδόματος επιτρέπεται άσκηση
προσφυγής ενώπιον του οργάνου εξέτασης προσφυγών του άρθρου 40 του Π.Δ. 78/98(Α΄72),
όπως αυτό αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 2 του άρθρου 41 του Ν. 4075/2012 (Α/89)
εντός προθεσμίας τριών μηνών απο τη κοινοποίηση της απόφασης στον αιτούντα.
Το ως άνω όργανο, εξετάζει την προσφυγή και κατά νόμο και κατ΄ουσίαν και υποχρεούται να
αποφανθεί μέσα σε ένα μήνα απο την υποβολή της.
Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί πως υπάρχει μια κίνηση που μπορεί να «κάψει» την αίτηση ενός
πολίτη.
Συγκεκριμένα, η νομοθεσία προβλέπει πως οποιαδήποτε αίτηση απορριφθεί από το σύστημα,
μετά την ολοκλήρωση της διασταύρωσης μέσω της ΑΑΔΕ, χάνει το δικαίωμα προσφυγής /
ένστασης με ένδικα μέσα, όπως επισημαίνουν άνθρωποι με γνώση του θέματος.
Αυτή η πρόβλεψη μπορεί να αποτελέσει εμπόδιο σε δυνητικά δικαιούχους που όμως έχουν
λανθασμένα στοιχεία.
«Απάντηση» σε όλες τις απορίες με μια κλήση στο 1555
Το ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης πολιτών για τα ασφαλιστικά, εργασιακά και
κοινωνικά θέματα του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων «1555» φαίνεται
πως αποτελεί το «χρυσό» εργαλείο των πολιτών που έχουν απορίες και προβληματισμούς,
καθώς μπορεί να δώσει συγκεκριμένες πληροφορίες ανά περίπτωση.
Οι πολίτες μπορούν να καλούν στην Γραμμή Εξυπηρέτησης 1555 χωρίς χρέωση, 24 ώρες το
24ώρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, 365 ημέρες το χρόνο.
«Το νέο τηλεφωνικό κέντρο ενοποιεί τα διάσπαρτα τηλεφωνικά κέντρα που λειτουργούν
σήμερα στο Υπουργείο, και είναι έτσι σχεδιασμένο, ώστε να προσφέρει προσωποποιημένη και