-
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ16/2/2022
-
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ16/2/2022ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΩΣΕ ΤΗ ΓΣΕΕ ΣΤΗ ΜΑΧΗ ΓΙΑ ΤΗΔΙΑΣΩΣΗ ΤΩΝ ΤΡΙΕΤΙΩΝΤο Συμβούλιο της Επικρατείας δικαίωσε τη ΓΣΕΕ στη μάχη για τηνυπεράσπιση και διάσωση των τριετιών, την ισχύ των οποίων αμφισβήτησαν οΣΕΒ και άλλες εργοδοτικές ενώσεις. Η ΓΣΕΕ υπερασπίστηκε, με νομικάεπιχειρήματα, ότι οι προσαυξήσεις των τριετιών δεν έχουν καταργηθεί, αφούη αρμοδιότητα του Υπουργού Εργασίας να καθορίζει τον κατώτατο μισθό καιημερομίσθιο οριοθετήθηκε νομοθετικά και αφορά μόνο στο ελάχιστο ποσόαναφοράς (κατώτατος μισθός και κατώτατο ημερομίσθιο), χωρίς να θιγούν οιδιατάξεις των προσαυξήσεων των τριετιών, οι οποίες εξακολουθούν ναισχύουν κανονικά. Η αναφορά του κατώτατου μισθού και ημερομισθίου ωςμιας μοναδικής αξίας (ποσού) αναφοράς έχει το νόημα ότι με τη διαδικασίααυτή δεν θίγονται όλες οι άλλες παροχές (τριετίες , επίδομα γάμου κλπ) πουκαθορίζονται από το νόμο ή από άλλη πηγή, το ύψος των οποίων καθορίζεταιως ποσοστό επί του μοναδικού ποσού αναφοράς. Μεταξύ των παροχώναυτών που δεν εθίγησαν είναι και οι προσαυξήσεις λόγω προϋπηρεσίας(τριετιών)ΟΣΕΒκαι άλλες εργοδοτικές ενώσεις ζήτησαν την ακύρωσητης από18-2-2019 εγκυκλίου του Υπουργείου Εργασίας , με την οποία δίνονταν οδηγίες γιατην εφαρμογή της Υπουργικής Απόφασης για τον καθορισμό του νέου τότε
-
κατώτατου μισθού και ημερομισθίου στα 650,00 € και 29,04 € , αντίστοιχα..Στην εγκύκλιο αυτή αποτυπωνόταν και το ισχύον νομικό πλαίσιο για τιςτριετίες. Οι εργοδοτικές ενώσεις υποστήριξαν ότι οι νομοθετικές διατάξεις γιατις τριετίες που, εκτός των άλλων, αποτέλεσαν επί σειρά ετών περιεχόμενο τωνΕθνικών Γενικών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, έχουν καταργηθεί.Η ΓΣΕΕ, με άλλες συνδικαλιστικές οργανώσεις, όρθωσαν ανάχωμαυπεράσπισης των επιδομάτων τριετιών στο Συμβούλιο της Επικρατείας, μεσκοπό να επιβεβαιωθεί η ισχύς τους, ώστε να μην επέλθει χειροτέρευση τωνμισθολογικών όρων εργασίας μεγάλου αριθμού εργαζομένων, που αμείβονταιμε τον κατώτατο μισθό . Επισημαίνουμε ότι αντικείμενο της δίκης ήταν οιπροσαυξήσεις των τριετιών για προϋπηρεσία συμπληρωμένη μέχρι την 14-2-2012. Γιατί, όπως είναι γνωστό, οι προσαυξήσεις των τριετιών πουσυμπληρώνονται μετά την 14-2-2012 έχουν ανασταλεί με τα νομοθετικά μέτρατου 2ου μνημονίου, έως ότου η ανεργία διαμορφωθεί σε ποσοστό κάτω του10%.Το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε ως απαράδεκτη την αίτησηακύρωσης του ΣΕΒ με το σκεπτικό ότι η προσβαλλόμενη ερμηνευτικήεγκύκλιος στερείται εκτελεστού χαρακτήρα. Το ΣτΕ δέχθηκε ότι ηερμηνευτική εγκύκλιος εκτός από την Υπουργική Απόφαση περί καθορισμούτου κατώτατου μισθού και ημερομισθίου αποτύπωσε και τις ισχύουσεςδιατάξεις περί τριετιών. Στο πλαίσιο αυτό, το Δικαστήριο έκρινε ότι οιυποδείξεις που περιέχει η εγκύκλιος για την υποχρέωση καταβολής τωνπροσαυξήσεων των τριετιών, αποτελεί ζήτημα που ρυθμίζεται ευθέως απότο νόμο, για την εφαρμογή του οποίου δεν είναι αναγκαία η έκδοσηοποιασδήποτε διοικητικής πράξης. Συνακόλουθα, δεν είναι η ερμηνευτικήεγκύκλιος, αλλά ο νόμος, που παράγει νομική δέσμευση για καταβολή τωνεπιδομάτων τριετιών, αφού οι αντίστοιχες νομοθετικές διατάξεις για τιςτριετίες δεν έχουν καταργηθεί και επομένως είναι νομικά δεσμευτικές γιατους εργοδότες.
-
Η απόφαση του ΣτΕ δίνει ηχηρή απάντηση σε όσους μέχρι σήμεραεπιδίωκαν με αβάσιμες νομικές ερμηνείες των κρίσιμων διατάξεων τηναποψίλωση του κατώτατου μισθού από τα επιδόματα προϋπηρεσίας.Γιατί δεν μπορούμε να αφήσουμε ασχολίαστο το γεγονός ότι αμέσωςμετά τη γνωστοποίηση της απόφασης του ΣτΕ, μπήκαν μπροστά, εκτός τωνάλλων, και οι «μηχανές» της παρερμηνείας, για να ακυρώσουν το σαφέςπόρισμα του Δικαστηρίου. Επαναλαμβάνουμε ότι αντικείμενο της δίκης στοΣτΕ δεν ήταν η συμβατότητα του άρθρου 4 της ΠΥΣ 6/2012 («πάγωμα» τωνπροσαυξήσεων λόγω τριετιών που συμπληρώνονται μετά τις 14.2.2012 μέχριτο ποσοστό της ανεργίας να πέσει κάτω από το 10%), αλλά μόνον αν ηεπίμαχη εγκύκλιος έθεσε νέο δίκαιο για τις τριετίες που είχαν συμπληρωθείμέχρι τις 14.2.2012 ή αν οι τριετίες περιλαμβάνονται στον νόμο και είναιεπομένως δεσμευτικές για τους εργοδότες. Το ΣτΕ με την απόφασή του,απορρίπτοντας την αίτηση ακύρωσης του ΣΕΒ, δέχθηκε ότι η επίμαχηεγκύκλιος δεν έχει κανονιστικό χαρακτήρα και ό,τι περιέχει αναφορικά με τιςπροσαυξήσεις των τριετιών αποδίδει το περιεχόμενο ισχύουσας νομοθετικήςρύθμισης,Αρα οι τριετίες είναι δεσμευτικές για όλους τους εργοδότες και όσοιαπό αυτούς τυχόν αρνηθούν να τις προσθέσουν στον κατώτατο μισθό και νατις καταβάλουν παραβιάζουν την ισχύουσα εργατική νομοθεσία.Σημειώνουμε, τέλος, ότι η ΓΣΕΕ διεκδικεί και θα εξακολουθήσει ναδιεκδικεί σθεναρά το «ξεπάγωμα» των μισθολογικών παροχών που«πάγωσε» το άρθρο 4 της ΠΥΣ 6/2012, των παροχών δηλαδή οι οποίες έχουνως προϋπόθεση υπηρεσιακές ωριμάνσεις που έχουν γίνει κατά το μετά τις14-2-2012 χρονικό διάστημα μέχρι σήμερα.
-
-
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
- Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Γρεβενών
- Ανακοινώσεις
- Εμφανίσεις: 79
